Free background from VintageMadeForYou

maandag 16 mei 2016

Stich and Do maar dan anders......

Hallo Allemaal,


Hier was ik weer met een blogpost.
Ik ben er weinig helaas omdat ik voor een vrij grote operatie sta en daar dus veel mee bezig ben.
Veel voorbereidingen die getroffen moesten worden, veel onderzoek, en dan heb je dus weinig tijd meer voor je blog en andere dingen.
Máár onderwijl heb ik toch nog een paar leuke kaarten kunnen maken.
Ik mag heel graag borduren met de kaartpakketten van Stitch and Do.
Het zijn pakketten met 3 soorten voorgeprikte borduurkaarten, kaartkarton, borduurgaren en een knipvel.
Maar ja je moet Anita heten om dan weer er wat anders van te gaan maken natuurlijk.....
Want de vierkante kaarten zijn natuurlijk héél erg mooi, maar je kunt er ook zoveel méér mee doen.
Het heeft ook al navolging gehad heb ik gezien, want ze worden al nagemaakt, hahaa
Tja, ik vind dat wel een compliment voor mijn kaarten hoor.
Hieronder zal ik jullie enkele voorbeelden laten zien wat je met deze pakketten zoal doen kunt.



Dit is een voorbeeld van een Stitch and Do pakket.
Met dit pakket heb ik 3 vierkante kaarten gemaakt zoals het op de verpakking staat.
Ik heb alleen plaatjes en borduurpatroon gewisseld dan zijn ze toch net weer iets anders.





Het bovenstaande pakket is ook van Stich and Do en die heb ik anders verwerkt.
Hier heb ik dus de Shape Art Mallen van Dutch Doobadoo bij gebruikt.



Bij deze kaarten heb ik het kaartje met borduurpatroon even met een stukje plakband vast geplakt op mijn glasplaatje.
Daarna met de cirkel snijder de kaarten in het rond uitgesneden.
Wel eerst even meten hoe groot je  moet snijden en ook goed kijken dat je OM je patroon snijd.
Neem dan bijpassende kleuren kaartkarton (de kleuren die in het pakket zitten zijn ook in A4 en als Scrap te koop) 
Neem de Shape art mallen over op het kaart karton en knip ze netjes uit.
Gum evt. potloodranden uit.
Neem dan bijpassend decoratie papier en knip hier 2 maten van in 2 verschillende designs.
Bewerk de randen met een beetje stempelinkt.
De randen van van de borduurkaarten kun je ook met een beetje stempelinkt bewerken.

Borduur dan je voorgeprikte kaarten.
Snij nog uit karton een cirkel die achter je borduurkaart komt. 
Deze moet ongeveer een halve cm. groter zijn voor een leuk decoratie randje.
Wrijf op de achterkant de gaatjes van je borduurwerk dicht.
Dit kan met een dikke opbolpen of achterkant van een theelepeltje.
Het staat netter want je hebt de gaatjes mooi dicht en je borduurwerk komt iets óp je kaart te liggen.
Versier dan je werk nog met wat leuke lintjes, randstansjes, plakparels of strass steentjes, stukje verbandgaas, kantjes enz enz.....
Je kunt het doen naar eigen smaak en hoeveelheid wat je op je kaart wilt hebben.
En zo heb je je Stitch and Do kaart weer op een heel andere manier gemaakt.

Hieronder nog een aantal voorbeelden:



Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen hoe ik dit soort kaarten gemaakt heb.
Veel plezier met het maken ervan, ik zie ze vast nog wel voorbij komen op FB.



Image and video hosting by TinyPic

4 opmerkingen:

  1. Prachtige Anita wat heb je je lekker uitgeleefd met al deze pakketten. De kaarten zijn prachtig geworden. Heel veel sterkte met je operatie. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, en komt goed hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten Anita, zien er erg leuk uit������

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten Anita, zien er erg leuk uit������

    BeantwoordenVerwijderen