Free background from VintageMadeForYou

maandag 1 februari 2016

Nieuwe Challenge bij Friendship Challenge

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij.
De nieuwe maand is weer van start en dus hebben we ook weer een nieuwe Challenge op het blog Friendschip Challenge.
Deze maand, en hóe kan het ook anders... is het thema Hartjes......
Valentijn staat voor de deur dus een mooi thema voor Februari.
Ik heb deze keer voor de challenge eens géén kaart gemaakt.
Nee ik ben eens aan het stoeien gegaan met mix media op een canvas.
Je gaat eigenlijk met van alles een canvas bewerken, en daardoor kun je dus heel verrassende uitkomsten krijgen.
Dit is mijn canvas geworden:


Ik heb eerst mijn hele canvas met witte gesso bestreken en dit goed laten drogen.
Daarna heb ik met de Bubble mask van Dutch Doobado en structuurpasta de blauwe cirkels erop gemaakt.
Dit goed laten drogen en dan kun je met kleurtjes, inkt, verf, panpastel, krijt,...... wát je ook maar wilt je canvas bewerken.
Omdat je met structuurpasta gewerkt hebt krijgt dát gedeelte een wat donkerder kleur.
Dit geeft natuurlijk een heel leuk effect.
Je kunt ook eerst de blauwe bovenkant doen en dan het mask weer op de bubbles leggen en met een andere kleur over de bubbles gaan.
Je hebt zoveel mogelijkheden hiermee.
De onderkant heb ik groen gedaan en in de hoeken 2 grasstempels gebruikt.
Het plaatje is van de site: Liefde is......
Daarna heb ik er ook nog wat rode hartjes bij gedaan.
Met vlinder ponsjes en libelle ponsjes heb ik nog een aantal uit papier gestanst.
Deze heb ik weer bewerkt met wat inkt en glitterlijm en her en der op de canvas geplakt.
Daarna nog links boven een tekst geplakt en de canvas was bijna klaar.
Ik heb n.l. bij de cirkels nog langs de randjes met glitterlijm gegaan voor wat meer effect in de canvas, en met een stift her en der nog wat vogels getekend in de lucht.

Ik vond het erg leuk om een keer een canvas te bewerken en er gaan er vast wel meer komen.
Voor de Challenge was dit ook een leuk thema om te maken.
Komen jullie ook op ons Challenge blog kijken en meedoen!
Het leuke is dat je alle kanten hiermee op kunt en niet vast zit aan een bepaald plaatje, áls er maar hartjes in voorkomen.

Ik zie jullie graag op het Friendschip Challenge Blog!!




2 opmerkingen:

  1. Hallo liebe Anita...
    dein herzigens Bild mit dem Päarchen erinnert mich an meine Kindheit.. diese Motive gab es immer in der BildZeitung - weiß gar nicht ob es die heute noch gibt.. aber das Bild ist dir super gelungen.
    LG Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Anja, danke für deine reaction..... jaa diese Bilder bleiben schön huh......

    BeantwoordenVerwijderen