Free background from VintageMadeForYou

woensdag 12 augustus 2015

Zomers Tafereeltje.....

Hallo Allemaal,

Wat is de Summer at the Beach lijn toch mooi hè.......
Lekker fris en zomers...
En je kunt er echt zóóveel mee doen!
Ik heb hem b.v. ook gebruikt in het fotoboek van mijn dochter.
Die was een weekje naar Texel geweest en daar kwam deze lijn ook zo mooi bij van pas.
En hebben jullie de mooie MDF pakketten wel gezien!
Ik heb het Vuurtoren tafereeltje gemaakt:



Benodigdheden:
  • MDF Pakket Vuurtoren 
  • Witte Gesso of verf
  • Letter sticker vel.
  • Mod Podge
Zoals jullie zien heb je maar weinig nodig om een leuk tafereeltje te maken
Neem de onderdelen van het MDF Pakket Vuurtoren en verf alle randjes ervan wit.
Je kijkt dan straks niet tegen een bruine rand aan.
Laat alles goed drogen.
Is alles gedroogd, trek dan de onderdelen over op het papier wat je gebruiken wilt.
Knip alles netjes uit.
Gum evt. potloodlijnen uit.
Neem dan je Mod Podge en een kwastje en smeer de onderdelen hier mee in.
Plak het papier op de MDF onderdelen.
Mod Podge is een soort lijm.
Doordat je het egaal op je MDF smeert, komt je papier ook mooi egaal op je MDF.
Is je papier iets te groot snij dit dan netjes weg.
Leg je onderdeel op de kop op een glasplaatje.
Snij nu met een hobbymesje netjes de te veel aan lijntjes eraf.
Je kunt dit ook doen met een fijn stukje schuurpapier.
Pas dan wel op dat je aan de voorkant je papier niet beschadigd.


Zet de onderdelen dan in het ondergrondplaatje.
Ik heb de gleufjes even in gesneden in het papier.
Nu kun je makkelijk de onderdelen in de gleufjes zetten.
Soms zijn de uitsteek stukjes iets te dik, dan kun je dit met een fijn vijltje of een stukje schuurpapier even bij schuren.
Wel voorzichtig dat je er niet te veel van af schuurt!
Staat alles erin, neem dan je uitdrukvel.
Haal hier de plaatjes uit die je gebruiken wilt.
Knip de uitdrukpuntjes er even af.

Plak de plaatjes op het tafereeltje, daar waar jij ze hebben wilt.
Door met 3D kit te werken kun je hoogte verschillen maken.


Plak op de wijzerbordjes 2 leuke zomer teksten.
Dit kun je ook eerst doen, vóór je hem in de ondergrond zet.
Versier dan je tafereeltje zoals jij hem hebben wilt.
De schelpjes op de ondergrond heb ik iets opgebold, en opgeplakt met 3D kit.


Als je alles naar je zin hebt is je tafereeltje klaar.
Je kunt natuurlijk ook heel leuk nog eigen spulletjes erbij gebruiken als je wilt.
Denk dan aan echte schelpjes, stukjes visnet, enz.
Ik heb bewust nu niks extra's gebruikt.

Dit om te laten zien dat je ook alleen met het pakket een mooi tafereeltje kunt maken.

En zal ik dan nog eens wat grappigs vertellen!
Je kunt het tafereeltje dus spiegelen...........
Want ik weet niet of jullie het opgevallen is als het het pakket bekijkt:
Mijn tafereeltje staat precies andersom dan op de foto van het pakket....
De onderplaat kun je dus op 2 manieren gebruiken.........
Grappig hè....
De ene kant met de vuurtoren links en draai je de onderplaat om, dan komt de Vuurtoren dus rechts.....
En zo kun je dus met 1 onderplaat 2 verschillende tafereeltjes maken....

Ik hoop dat ik jullie weer op een leuk idee gebracht hebt.
Veel plezier als jullie ook met de mooie MDF Pakketten aan de slag gaan!!

Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten