Free background from VintageMadeForYou

zondag 9 augustus 2015

Schatkist gevonden............



Hallo Allemaal.....

Zon...... strand..... en zee..........
Vakantietijd en lekker met je voeten in het zand en de zee lopen.......
Heerlijk is dat toch!
En om in deze sferen te blijven is het erg leuk daar met de Summer at the Beach lijn iets moois van te maken.
Iets wat precies past bij zon..... strand...... en zee.......
Omdat je van alles op het strand kunt vinden, is het leuk om te gaan schat zoeken........
Ik heb een mooie schatkist gemaakt.
Je kunt je fantasie hierbij lekker de loop laten.......
Kijk maar eens.........



Benodigdheden:
  • EASY SB 470
  • EASY SB 471
  • EASY SB 474
  • SCRAP SB 01 (Gestreepte kant)
  • SCRAP SL 04 (Wereldkaart kant)
  • SCRAP SL 05 (Krantsstukjes kant)
  • SCRAP SL 09 (Tekst kant)
  • Bruin kaart karton 30 x 30 cm
  • Restjes koperkleurig karton
  • Klein stukje Goud kleurig karton
  • Structuur pasta
  • Verf
  • Glitter
  • Touw
  • Gaasverband
  • Tule
  • Plakstickers of plakparels
  • Fruitmand opvulling
De schatkist is gemaakt naar een patroon die uit de Silhouette Cameo komt.
Ik heb geen Silhouette Cameo dus heb het patroon gekocht en hem handmatig gemaakt.
Voor wie hem ook wil maken hier de beschrijving.......
De kist bestaat uit verschillende patroondelen.
Neem de patronen over op je bruine kaart karton.
Snij en vouw alles netjes uit.
Dit is een precies werkje, anders past de kist straks niet in elkaar.
Vooral de deksel moet je goed en secuur vouwen.
Is alles gevouwen en in model, knip dat de patroondelen uit je SCRAP SB 01
Hiervoor gebruik je de gestreepte kant.
Plak deze achter de bruine patronen.
Zoals je op onderstaande foto kunt zien krijg je dit:


Knip uit je koperkleurig karton je hang en sluit werk, en de scahrnieren.
De scharnieren komen aan de achterkant van de kist (zie foto hierboven)
Ik heb 2 kleuren koperkleur genomen, zodat je duidelijk de scharnieren uit kunt laten komen.
Bewerk de randjes met een beetje zilverwax (b.v. van Treasure Pewter)
 Plak de scharnieren op de achterkant van de kist en de deksel
Plak hier wat goudkleurige sticker rondjes op.
Neem nu je structuurpasta.
Ga alle randen van de deksel en de kist hiermee bewerken.
Als dit droog is heb je een ruwe rand langs je deksel.
Neem wat verf in de kleur van je karton en verf hier mee de structuurpasta.
 Als dit droog is, ga er dan nog héél dun met wat goudkleurige glitterlijm overheen.


Plak aan de zijkanten de zijscharniertjes en de ronde cirkels.
Dit zijn bij echte schatkisten de ringen waarmee de kist gedragen wordt.
Plak hier ook weer goudkleurige ronde stickertjes op.

Plak op de voorkant het hang en sluitwerk, ook gemaakt van 2 kleuren koper karton.
Maak dan van goudkleurig karton een hangslotje en hang deze door het slot heen.
Neem nu de vellen EASY SB 470 - EASY SB 471 en EASY SB 474 en ga hiermee de voorkant van je kist versieren.


Plak her en der achter wat plaatjes een stukje tule, of een stukje verbandgaas.
Dit geeft een leuk effect achter de plaatjes.
Voor het kartonnen slotje kun je ook heel goed een klein echt slotje nemen van b.v. een dagboekje

Dat is ook een mooi formaat om hiervoor te gebruiken.
Ik had deze niet meer vandaar dat ik 1 van karton gemaakt heb.
Bewerk dan de bovenkant van de deksel nog met wat touw en plaatjes uit de Easy vellen.



Je kist is nu klaar.
Snij nu nog enkele strookjes in verschillende maten uit de vellen SCRAP SL 04 - 
SCRAP SL 05  en  SCRAP SL 09 .
Rol deze op en bind er een stukje touw omheen.

Vul de kist met wat fruitmand vulling die je bij de groentenboer wel los kopen kunt.
Brand de randjes van de rolletjes een klein beetje af met een gas aansteker.
Dit geeft het oude, branderige effect aan de rolletjes.
Leg de rolletjes leuk in je kist neer, klap de deksel dan dicht.
Omdat de rolletjes nu uitsteken, lijkt het een echte schatkist vol met geheimen.

Je kist is nu klaar.
Je kunt de kist als kadootje geven, maar ook heel leuk als decoratie ergens plaatsen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen hoeje deze kist maakt.
Je kunt met deze kist natuurlijk nog véél meer doen.
Ik heb b.v. ook een blauwe gemaakt alsverjaardagskadootje.
Op de fruitmandvulling in de kist hebben we kleine  kadootjes gedaan. "
Zoals, mini flesjes badschuim, zeepjes, shampo, theezakjes, bonbonetjes in papier.
Maar je kunt er nog veel meer mee doen!

Veel plezier met het maken van deze kist!


Image and video hosting by TinyPic

4 opmerkingen:

  1. Prachtig Anita wat een mooi project
    Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Ja het is een heel karwei, maar zooo leuk om te doen, en je kunt dus met deze kist alle kanten op hè, je kunt er van alles van maken, welk thema je ook wilt.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend gemaakt dit schatkistje!
    Ik zie hier op je blog zoveel leuke dingen en ook dat je er vaak bij zet hoe je het gemaakt hebt...daar hou ik van...doe ik zelf trouwens ook vaak.
    Ik ben dus meteen maar je nieuwe volger geworden.
    De laatste tijd kan ik niet echt alle blogs die ik volg bij elk nieuw bericht bijhouden qua rektie geven maar af en toe kom ik zeker gezellig bijlezen hier!
    Fijne zomerweken!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je leuke reactie!!
    En ook dat je volger bent geworden!
    Ja ik ben best van een uitgebreide uitleg hoe ik mijn creaties maak en welke spullen ik gebruik.
    Ik merk dat mensen dat toch heel leuk vinden!
    En ik vind het dan weer leuk reacties zoals die van jou te lezen dus jaaa..... haha
    Welkom op mijn Blog en veel plezier hier!!

    BeantwoordenVerwijderen