Free background from VintageMadeForYou

donderdag 20 november 2014

Rode Kerststrik....... Challenge op het Bestie Blog.

                                                                    Hallo Allemaal,

De mooie strik van Sandra Strijland heb ik ook gebruikt om er voor de Challenge van het Duitse Bestie Blog My Besties Friendship een mooie kaart mee te maken.
Het Thema is Winter voor de deur dus ook dit plaatje past daar goed bij.
Wat kun je mooie uitvoeringen maken met deze strik! Grote strikken, maar ook kleinere strikken, net hoe groot je hem zelf uit gaat printen voor je hem gaat gebruiken.
Deze keer heb ik deze uitvoering ervan gemaakt:



Benodigdheden:
  • Patroon van Sandra Strijland te vinden op: http://www.sandrasscrapshop.blogspot.nl/
  • Shabby Chic ScrapSC 01 van Studio Light
  • Shabby Chic ScrapSC 04 van Studio Light
  • Rood kaart karton
  • Rood Organza lint
  • Stempelinkt
  • Splitpen
  • Witte bloemen en meeldraden
  • Frantage poeder Shabby White en Heater
  • Alleene's sneeuw
  • Gelpen (roze)
  • Roze plakparels
  • Bestie stempelafdruk, die ik gebruikt heb kun je hier vinden.
Print het patroon uit en maak de kaart zoals in de beschrijving staat.
Deze is erg duidelijk dus makkelijk op te volgen.
Begin eerst met je stempelafdruk, want dan kan deze drogen terwijl jij de strikkaart maakt.
Als je de afdruk gekleurd hebt bewerk dan de rand van de muts, de kraag van de jas, de handrol en de schoenen met Aleene's sneeuw.
Wil je dit snel gedroogt hebben gebruik dan een föhn hiervoor op een lage stand.
Strooi dan wat frantage poeder over de afdruk heen.
Pak je kaartje nu voorzichtig op (pas op dat de poeder er niet afvalt!) en bewerk de achterkant met de heater. Doordat de frantage warm wordt smelt het en geeft het een mooi effect op de voorkant van de kaart.
Laat dit afdrukje nu even afkoelen en rusten.
Maak nu eerst de grote en kleine strik van je rode kaart karton,en plak deze vast in elkaar.
Neem dan het Scrap papier en knip hier de kleine strik uit (patroon voor je design papier gebruiken hiervoor).
Bewerk de randen met wat stempel inkt.
Neem een gelpen en trek streepjes op je scrappapier zodat het lijkt of er een stik steekje langs loopt.

 zie de rode pijltjes wat ik bedoel met stiksteek.

Plak dan het scrappapier op de grote en kleine strik en plak de kleine strik in het midden van de grote strik.
Plak dan in het midden je stempelafdruk.
Verwerk aan de linker bovenkant en de rechter onderkant van de afdruk een paar mooie witte bloemetjes met wat meeldraden.
Ik heb ze vastgemaakt met wat 3D kit.
Maak van je rode organza lint een mooie strik, prik hier de splitpen doorheen, en plak deze bovenaan in het midden van de strik op je kaart met een lijmdot.
Nu alleen nog her en der wat roze plakparels plakken en je strikkaart is klaar.

Ik vind het erg leuk om deze strikkaarten te maken en hoop dat jullie het ook leuk vonden.

Komen jullie ook nog een kijkje nemen op het Duitse Bestie Blog!
Daar staat nog veel meer aan mooie creaties, en misschien wil je ook wel mee doen met de Challenge!

Dus: Tot daar!!


5 opmerkingen:

  1. Hallo Anita,
    Ik zag je bericht op mijn blog. En ben meteen naar jouw blog gegaan. Dit is echt een mooie creatie met die strik. Echt geweldig. Je kunt ook meedoen aan my Besties Deutschland. Alles mag met een my Besties.
    Ohja ga je meteen volgen.
    Groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hester!! Dank je wel, en welkom op mijn blog, deze strik staat al op het Bestie blog ik ben daar n.l. Design Team member. Vandaar dat ik jouw mooie kaart ook zag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel www.artesaniasmyfavorites.blogspot.com
      Groetjes Hester

      Verwijderen
  3. Schitterende kaart. Heel mooi gedaan zo met de de strikken en de digi in het midden .
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen