donderdag 27 februari 2014

Eindelijk weer eens tijd voor het Blog


Tjonge ben even niet geweest zeg! Maar ben nogal druk geweest met mijn moeder die in een Verpleeghuis woont, en overgeplaatst is naar een andere afdeling en dat is allemaal niet zo leuk gegaan...
Dus vandaar dat ik even geen tijd voor mijn blog had.
Nu hoop ik dat er weer wat rust komt en ik ook weer tijd voor mijn blog kan hebben.
In de tussen tijd heb ik nog wel 2 kaarten gemaakt tussen de bedrijven door.
Deze zijn weer met materialen van Studio Light in combinatie met 1 van de mooie Bestie stempels.

Voor deze kaart heb ik de volgende producten gebruikt:
Ik heb met de Shape Art mal de omtrek van de kaart gemaakt en daarna kleinere mallen uit het Basis papier geknipt.
Deze heb ik langs de randen be-ïnkt met een beetje rozige stempel inkt, net als het vierkante plaatje uit Mijn Hobby Kaart 53 nadat ik deze in de vorm van de Shape Art mal geknipt had.
Stans dan uit het flamengo kleurige karton de stans van Joy! de 6002/0303
Kleur je stempelafdruk en knip deze netjes uit.
Knip dan je plaatjes uit de Mijn Hobby Kaart 53 en leg dan eerst alles los op je kaart hoe je het zou willen hebben. Je kunt zo nog alle kanten opschuiven en dingen veranderen.
Gebruik daarbij ook het kant.
Als alles naar je zin is kun je gaan plakken.
Wat ik zelf altijd erg leuk vind is door kit te gebruiken je hoogte in je plaatjes kunt maken, wat meer diepte en effect op je kaart geeft.


Ook onder de tickets en de tekst Gefeliciteerd heb ik kit gebruikt.
Het lijkt hierdoor dat de tickets een beetje op komen te staan.
Rechts bovenin  heb ik van touw een strikje gemaakt en die kun je met b.v. een klein dotje uit een lijmpistool of met een goed plakkende lijmdot opplakken.

Plak dan nog links onderin het plaatje in 3D en rechts onderop je ingekleurde Bestie stempel, en 2 vlin ders waarvan je de vleugels omvouwt zodat ze een beetje op gaan staan en je hebt weer een mooie kaart gemaakt.



Ook heb ik nog een leuke Holland kaart gemaakt. 
Hier heb ik ook weer plaatjes van Studio Light gecombineerd met een leuke Holland Bestie stempel.


Voor deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:
Vouw het rode kaartkarton dubbel zodat je een kaart van 13,5 x 13,5 cm krijgt.
Plak hier een enkele witte kaart van 13 x 13 cm op
Snij het vierkant uit de Mijn Hobby Kaart even bij tot 12,5 x 12,5 cm en plak deze op het witte karton
Kleur je stempelafdruk in en knip deze netjes uit.
De rode ronde stans heb ik met 3D kit opgeplakt weer voor het hoogte verschil effect, net als de postzegel links bovenin. 


En ook de Bestie afdruk heb ik met 3D kit opgeplakt.
De klompjes zijn weer in 3D gedaan.
Strik nog even een touwtje bovenin door het label, en plak deze dan ook weer net als de 2 groene rondjes rechts boven, weer op met 3D kit.


Deze kaart is eenvoudig te maken, en als je een keer niet zoveel tijd hebt kun je toch een hele mooie kaart maken.

Hopelijk vonden jullie mijn creaties weer leuk om naar te kijken.
Ik ga weer lekker aan de freubel voor een volgende creatie!
Dus tot dan weer!!


3 opmerkingen:

  1. 2 Prachtige kaarten heb je gemaakt, Anita. Heel gaaf. stuk voor stuk.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige kaarten, er is weer een hoop op te zien, heel mooi ☺

    Een heel fijn weekend met heel
    veel leuke dingen en knutselen.

    Veel liefsss van Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen