Free background from VintageMadeForYou

dinsdag 28 januari 2014

Frantage perikelen

Nou, dames het was even een uitzoekwerkje hóe ik nou het beste de Frantage op een kaart kon gebruiken, maar het is me gelukt. Mét wat hulp van hobbymaatjes kom je natuurlijk een heel eind....... haha
Én je bent nooit te oud om te leren hè.
Ik had dus inderdaad met de paarse kaart de ondergrond te dik.
Nu heb ik het op een enkel stukje karton gestrooid en dát werkt dus!
Dit is mijn kaart geworden, kunnen jullie het ook zien:
Voor de kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:
  • Zalm kleurig en wit Kaartkarton
  • Bestie stempelafdruk
  • Ovale mal van Spellbinders - Nestabilitie - Floral ovals - S4-356
  • Noor! Stempel tickets die ik in een zalm kleur heb gezet
  • De Joy! Crafts 6002-0272 muziek mal
  • Bloemen, takjes, stukje touw, kant en lint
  • Dutch Dubbadoo Shape Art mal vierkant
  • Paper Pads SL 02 en de 08 van Studio Light
De witte stans heb ik eerst héél zacht in het midden vlak ingesponst met een make-up sponsje met zalmkleurige inkt.
Omdat ik het stempelafdrukje al af had heb ik die uitgeknipt en in de stans geplakt, maar een volgende keer doe ik ruim uitprinten en dan stanzen óf eerst stanzen en dan stempelen (al naar gelang ik wil gaan doen).
Daarna heb ik de randen van de stans ook nog met een beetje stempelinkt aangezet.
Op de stans heb ik eerst met een tamponeerborsteltje wat transparante inkt getampon eerd en toen de frantage erop gestrooid. De Frantage blijft dan gelijk al een beetje liggen en gaat niet wegwaaien als je met de heater aan de slag gaat.

Daarna heb ik alles mooi even laten drogen en heb ik eerst de kaart gemaakt.
Ik heb 2 vellen uit de Paper Pads SL 02 en de 08 gehaald en die met de Shape Art mal uitgeknipt en ook het zalm kleurig kaart karton.
Daarna eerst even los op de kaart gelegd hoe ik het hebben wilde voor ik het ging vast plakken.
Onderlangs heb ik een wit kantje geplakt en bovenin een gaatje met een organza lint en wit kantje gedaan.
Van de Muziekmal heb ik de noten ook bewerkt met wat inkt zodat die er mooi uitspringen.
Daarna de witte stans op de kaart, met daar onder links de muzieknoten en rechts boven de teksten.
Als laatste heb ik nog een paar mooie groene takjes, wat bloemetjes en een strikje van touw op de kaart geplakt en nu is mijn kaart helemaal klaar.

Ik hoop dat jullie het weer een mooie kaart vinden, en ik weet dat ik met de Frantage méér ga werken want is echt heel leuk op je kaarten!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Anita
    Toch hier ook even kijken,is alles groter,ha,ha.
    Deze is ook weer zo mooi,gaaf gelukt met de frantage en prachtige kleuren.Je hebt het echt te pakken,leuk!
    Groetjes Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende kaart. Anita.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt super mooi geworden en leuk dat het nu gelukt is, heel gaaf ☺

    Een hele fijne week nog met heel
    veel leuke dingen en knutselen.

    Veel liefsss van Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen