maandag 6 januari 2014

Eerste kaart van dit jaar is weer een feit......

Mijn 1e kaart van dit jaar is weer gemaakt.
Hij lag al even klaar om af te maken, maar door pijn in mijn vingers en vermoeidheid, lukte het borduren niet.
Maar hij is nu dus af, en ik heb er een vouw-stakaart van gemaakt en daarbij als plaatje weer 1 van de nieuwe plaatjes van de Janneke Brinkman-Salentijn lijn van Studio Light bij gebruikt.



In het midden van Basis 152 geknipt heb. De randjes zijn met wat rode inkt bewerkt net als van de randjes van het borduurpatroon. De witte ronde mal is van Noor waarbij ik ook het ge-emboste gedeelte met wat rode inkt bewerkt heb, zodat je dus de rode "spikkels" ziet op de mal. 
de kaart heb ik een malletje geplakt die ik uit
Het borduurpatroon is van Christa Uithol. Ik ben een groot fan van haar borduurpatronen. Ze heeft een grote hoeveelheid al gemaakt en het blijft elke keer weer mooi er 1 van te gebruiken.
Door ná het borduren op de achterkant de gaatjes dicht te wrijven met een grote dikke embossing pen of de achterkant van een theelepeltje. Hierdoor komt het borduurwerk als het ware óp je kaart te liggen wat een mooi effect geeft. 

Dan nog wat plakparels op je werk plakken, een strik in het midden en je hebt weer een mooie kaart gemaakt.
Ik hoop dat jullie het weer een mooie kaart vinden.





5 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat prachtig gemaakt, wat een leuk model,
    en een werk dat borduren, maar heel mooi !
    Een hele fijne week met heel
    veel leuke dingen en knutselen.

    Veel liefsss van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi gedaan anita

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf dat borduren prachtig vinden, je maakt er iedere keer wat moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende kaart, Anita. Mooie papier heb je gebruikt en het plaatje past er goed bij. Je kaart is een plaatje en dat komt ook door de leuke details erbij..
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen