maandag 25 november 2013

Vogelhuisje gemaakt

Dit Vogelhuisje komt weer uit de lijn van Studio Light.
Het is 1 van de laatste 2 die uitgekomen zijn en ik heb er een Kersthuisje van gemaakt.
Eerst alle onderdelen van papier natrekken uit het papier wat je ervoor gebruiken wilt en dan uitknippen en op je MDF onderdelen plakken.
Op de beschrijving die er bij zit staat precies hoe je het doen moet, want bij sommige onderdelen moet je iets bij aanknippen.
Dan het huisje in elkaar zetten, bewerken met een beetje bruine inkt (gebruik hier een oogschaduw borsteltje bij  want daar kun je heel mooi mee in de hoeken komen als je het borsteltje eerst even voorzichtig over je inktpadje haalt.
En dan kan het versieren beginnen.
Alle papier en plaatjes die ik gebruikt heb is van Studio Light. Er zijn inmiddels zoveel mooie vellen in de Kerstlijn die je hier prima bij gebruiken kunt.
Langs het dakje heb ik een mooi kantje geplakt.
Het dakje heb ik bewerkt met sneeuw. Dat heb ik ook weer gebruikt op het hekje wat ik erlangs gemaakt heb, en in de kerstboom. Dit komt uit 2 mallen van Marianne Design de LR 0176 en de LR 0205.
Je krijgt zo een mooi winters effect.
Onder het dakje heb ik een soort van slingertje gemaakt.
Het is erg leuk om zo een mooi winters Kersthuisje te maken. En met de materialen van Studio Light kun je dus echt alle kanten op!

Als je aan de achterkant nog een gaatje zou boren zou je ook nog via die kant er van die mini Kerstlampjes in kunnen doen, zodat er aan de binnenkant licht schijnt.

Nou, ik hoop dat jullie het net zo'n leuk huisje vinden als dat ik vond om het te maken.

4 opmerkingen:

  1. Schitterend vogelhuisje.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee om er lichtjes in te doen! Hij ziet er schitterend uit, echt een pronkstuk.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er weer veel werk aan gehad, maar wat een geweldig
    resultaat, heel leuk en gezellig !
    Een fijne en gezellige nieuwe (knutsel) week ☺
    Liefsss en grtjs van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen