Free background from VintageMadeForYou

dinsdag 12 november 2013

Kerstkaart........

Jaja, er moeten weer kerstkaarten gemaakt worden.........
Eigenlijk ben ik er al wel een poosje mee bezig, het lag alleen even weer stil.
En omdat ik toch ook voor Studio Light bezig ben, kan ik ook die kaarten mooi gebruiken voor Kerst.
Gister heb ik dan ook deze kaart gemaakt:
Bij deze kaart heb ik verschillende dingen gebruikt:
Het boek 3D Special Plus SL boek 50, Vel EASYSL 360, een mal van Marianne Design LR 0185, lint en licht bruine stempel inkt en een licht grijze basis kaart.
Eerst heb ik alles geknipt en gesneden en daarna eens op de kaart gelegd om te kijken hoe ik het hebben wilde.
Dat is altijd handig want dan kun je nog verschuiven en veranderen als je wilt.
Ga dan eerst met een beetje inkt accenten en randjes aanbrengen op die plaatjes en mallen die jij wilt.
Het geeft net even dát effect aan je kaart om het mooier te maken.
Door met foam of kit te werken kun je ook in je kaart mooi hoogte verschil aanbrengen.
De laarzen b.v. zijn in 3D opgewerkt, maar ook heb ik onder alle plaatjes eigenlijk wel een stukje foam geplakt, maar dan een wat dunnere zodat je toch hoogte verschil krijgt maar ook weer niet teveel want dat is ook niet mooi.
En vergeet je lintjes niet. Die moeten natuurlijk eerst en dan daaroverheen je plaatjes.
Als laatste heb ik bovenin nog een plaatje in hoogte gemaakt, want onder beide plaatjes zit een stukje foam.
En zo heb je weer een mooie kaart gemaakt.

  





2 opmerkingen: