dinsdag 10 september 2013

Lekker bezig.......

Tjonge ik ben lekker opdreef met de Kerstkaarten momenteel.
Kreeg een bestelling voor kerstkaarten en omdat ik nog helemaal niks er mee gedaan had voor dit jaar, maar eens aan de gang gedaan.
Nu hebben we de nieuwe BORDOTS momenteel en dat is zoooo leuk om te doen. Borduren en hobbydots ineen. Ik heb dan ook al een mooie aantal kaarten klaar.
De kaarten die ik nu gemaakt heb, daar komen de patronen van uit Hobby Dols 105, maar inmiddels zijn er ook al weer nieuwe boekjes met patronen uit en ook daar zal ik nog wel mee aan de gang gaan....
Even een paar voorbeelden van wat ik al gemaakt heb:

En ik heb ook maar weer eens een oude techniek uit de kast getrokken.
Dit is een aantal jaren terug best populair geweest en het is eigenlijk best leuk om weer eens wat oude technieken te gaan doen. Vooral nu alle mallen die uitkomen zóó verschrikkelijk duur zijn.
Ze zijn prachtig hoor, maar voor NOOR! en MARIANNE mallen betaal je al gauw een €20,- en ja dan wordt het wel  erg duur als je alles steeds wilt kopen. Daarom vind ik het erg leuk om ook af en toe weer wat met de oude technieken te doen.
Hier 2 voorbeelden van Beterschapskaarten met Hobby Dots een techniek van Nellie Snellen:
Dus jullie z\ien wel, ik ben lekker bezig........



9 opmerkingen:

  1. whooow anita
    ik vind het zo knap dat je dit allemaal kan
    borduren hobbydots noem maar op
    dat is voor mij niet weggelegd
    met mijn kippege oogen hahaha

    maar jij hebt het heel mooi gedaan

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn stuk voor stuk prachtig hoor!!!

    gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van die onderste heb ik nog een zakje roze in de kast. Maar ze floepen er steeds weer uit. Hoe hou jij het hele zaakje op z'n plaats?
    Van die bovenste snap ik alleen het borduurwerk. Het dot-gedeelte ontgaat mij geheel! Mag je me uitleggen in november, want ik vind ze schitterend! Hele mooie kaarten.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel!! En ik plak bij de Magic Dots kaarten aan de achterkant óver de dots stukjes dubbelzijdig tape.
    Klein truukje dus om ze toch een beetje vast te houden.
    De Hobby Dots kun je op 2 manieren doen. Je kunt het patroon uit het boekje kopieren , op een lichtbakje leggen en dan daarop een witte (of gebroken wit) kaart. Dan kun je de dotjes zo op de kaart plakken. In het boekje staat wel welke dots vellen je ervoor gebruiken moet.
    Maar ik vond dat een beetje te veel werk, hihi ja als het nou makkelijker kan........... hahaha, ik kopieer het patroon op mijn pc en zet dat in de map bij het boekje, dan ga ik naar een foto bewerkings programma en gum ik de borduurlijntjes uit, vervolgens vervaag ik het patroon naar heel licht en dan print ik het patroon uit op de kaart die ik gebruiken wil. En dan kan ik daar zo de dotjes overheen plakken. stuk makkelijker en je hebt geen lichtbakje nodig........ hihi

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige kaartjes heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me echt een priegelwerkje hoe je deze kaartjes gemaakt
    hebt, en er gaat ook heel wat tijd in zitten, maar het
    resultaat vind ik wel heel erg mooi, en je hebt er ook zoveel
    gemaakt, wowww waar haal je de tijd vandaan, echt prachtig
    Anita ☺

    Fijne (knutsel)week gewenst ☺
    Lieve grtjsss van Erica ¤
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Flink bezig geweest, mooi zijn ze geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende kaarten maken je, Anita.
    Ik heb even op je blog rond gesnuffeld. En heb hééél veel moois gezien.
    Kom vaker even bij je snuffelen.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank jullie wel, ja het is erg leuk om te doen en je krijgt er ook erg mooie kaarten mee......

    BeantwoordenVerwijderen