zondag 25 augustus 2013

We blijven nog even vakantie vieren zeg........

Oohh écht zeg, ik ben nog lekker aan het vakantie vieren zeg..... hahahaha ondanks dat de normale dingen als werk en zo al weer volop aan de gang zijn hier.
Ook mijn Overblijf is afgelopen week weer begonnen.
Maar daarnaast is het echt nog even van het mooie weer genieten! Ik ben veel in mijn tuin te vinden op ligbed of tuinstoel, met een lekker boek of een borduurtje, en sinds vrijdag ook weer met een haakwerkje....... Dát is toch ook erg leuk om buiten te doen hoor!! hahaha
We kunnen nog lang genoeg binnen zitten straks, dus ik neem het er nog even van en pik nog even de zonnestralen mee die er zijn.
Tóch heb ik niet stil gezeten hoor!! Heb ook nog wel wat gedaan.... haha
De nieuwe Kerst Vintage lijn van Studio Light is uit en daar heb ik 4 mooie kerstkaarten van gemaakt.
Echt een super mooie lijn om kerstkaarten mee te maken! Je kunt het in 3D houden maar je kunt er ook heerlijk mee scrappen!
Omdat ik het altijd wel leuk vind wat apartere kaarten te maken heb ik weer geprobeerd er iets leuks mee te doen.
Dit is het resultaat geworden:

Als eerste heb ik een Kerstmuts gemaakt. Een dubbele ronde witte kaart van 13 cm doorsnee, waarvan ong. 3,5 cm vanaf gehaald is en waarlangs de rechte kant die dan ontstaat een strook van ong. 3 cm. breed en 13,5 cm lang geplakt is. 2 soorten Basispapier gebruiken voor de basis van de muts. Bovenop een pluim en langs de randen wat stempelinkt en dan met een 3D vel en een vel met losse plaatjes je muts versieren. En zo kun je een leuke Kerstkaart maken.
Voor deze kaart heb ik de vellen STAPSL 1254 - EASY SL 359 - EASY SL 362 - BASIS SL 133 gebruikt.

Daarna heb ik een leuke Kerstsok gemaakt 

De mal van deze kaart heb ik van internet gehaald. Als je op afbeeldingen Kerstsok intypt komt er wel het nodige te voorschijn en kun je een leuk ontwerp vinden.
Ik heb deze sok 2x gemaakt, aan beide zijden beplakt met het mooie basis papier en toen de sok bovenaan aan elkaar geplakt. zodat je hem iets uit elkaar kunt zetten en hij kan staan.
 Voor de kaart heb ik de vellen STAPSL 1259 - EASY SL 360 - BASIS SL 132 en 134 gebruikt en als basis heb ik wit kaart karton genomen omdat je dit toch helemaal beplakt.

Daarna een gewone vierkante kaart gemaakt 
Blijft ook altijd erg leuk om te doen. Hier heb ik voor gebruikt de vellen  STAPSL 1255 -EASY SL 359 - BASIS SL 130 en 135 en als basis rood kaart karton.

En als laatste Kerstkaart heb ik een Stakaart gemaakt, wat ook erg leuk is om te maken.
Het patroon komt van internet en vraag me niet van wie, want ik zou het echt niet weten, maar als ik niet lieg kon het wel eens van Sandra's scrapblog komen, zeker weten doe ik het niet..... heb het patroon al erg lang n.l. en al een aantal keren gebruikt. Het was een enkel patroon voor een enkele kaart maar ik heb het patroon veranderd en er 2 zijflappen aan gemaakt i.p.v. 1.

Voor deze kaart heb ik de vellen STAPSL 1250 -EASY SL 362 - BASIS SL 136 gebruikt en als basis rood kaart karton.

Zoals jullie zien dus niet stilgezeten en toch ook nog wel het nodige gedaan.....
Ik geniet de komende week ook nog lekker even van het mooie weer, hoop dat jullie dat ook nog kunnen doen!!
Fijne avond voor nu!!





4 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten.
    En het weer is ook om van te genieten!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent flink bezig geweest, wat een schitterende kaarten
    zeg, helemaal super Anita ☺

    Een gezellige (knutsel)week nog ☺
    Lieve grtjsss van Erica ¤
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel! Ja kwam van vakantie en kon gelijk aan de bak want ze moesten op de post

    BeantwoordenVerwijderen